טיפול בנפגעי הימורים

כללי

השתתפות במשחקי הגרלות והימורים למיניהם הן התנהגויות שכיחות, לרוב חוקיות בחברה הישראלית. רבים אינם ערים לכך שמי שמתחיל מהימור מזדמן עלול להגיע למצבים של חוסר שליטה עד להימורים כפייתיים. התוצאות מסתכמות לא רק בהפסד כספי כבד אלא גם בערעור המצב הנפשי, בפגיעה במערכות יחסים ובירידה ברמת התפקוד בבית ובעבודה.

היחידה לטיפול בנפגעי הימורים בעמותת "אפשר" שמחה להציע לכם את שירותיה לטיפול בבעיית ההתמכרות למשחקי הגרלות ולהימורים. ליחידה מרכז טיפולי גדול ברמת גן וכן שלוחות טיפוליות ברחובות, בירושלים ובראש פינה. הטיפול ניתן למכורים ולבני משפחותיהם.

צוות היחידה כולל עובדים סוציאליים מומחים בתחום ההתמכרויות. במרכז רמת גן פועל גם פסיכיאטר מומחה ומדריך טיפולי. הצוות פיתח במהלך 30 שנות עבודה מודלים טיפוליים למכורים ולבני משפחותיהם החל משלב איתורם בקהילה ועד שיקומם המלא. במרכז מופעלת תכנית מיוחדת גם לאלו החיים סביב המכור (Co-Dependents ואחרים), הזקוקים לעזרה ולתמיכה עבור עצמם.

היחידה פועלת בתאום מלא ובשיתוף פעולה עם המערכות האשפוזיות השונות ועם הקבוצות לעזרה עצמית (G.A) וקבוצות הצעדים שאחדות מהן מתקיימות במרכז רמת גן.

מי יכול לקבל טיפול?
לטיפול במרכז מתקבל כל אדם הרואה עצמו נפגע הימורים ישיר (המהמר עצמו) או נפגע עקיף (בן משפחה וכד'), ובלבד שאינו חולה נפש, אינו מכור לסמים קשים ושניתן לקיים עמו שיחה טיפולית. מטרת הטיפול היא חזרה למסגרת חיים נורמטיבית ללא עיסוק בהימורים כלל. כדי להימנע מהימורים לאורך זמן, המטופל צריך לעשות שינויים גם באורח החיים, שינוי בדרכי התמודדות ובדרכי החשיבה.

מהו תהליך הקבלה?
אנו מבקשים כי הפונה עצמו יתקשר ויתאם פגישה. הפונה יוזמן לשיחה ראשונית לקבלת מידע על בעיית ההימורים ואפשרות הטיפול בה. מי שעבר את המפגש הראשון, והביע רצון להתחיל טיפול, תקבע לו פגישה עם מטפל/ת אישי/ת.

מהו הטיפול?
הטיפול נעשה באמצעות שיחות אישיות וקבוצתיות ובהתאם לצורך גם טיפול זוגי ומשפחתי. מטרתו לסייע למטופל להיגמל ולחיות חיים רגילים ללא הימור. תכנית הטיפול נקבעת על ידי וועדת מיון ואבחון בה שותפים המטפל, מנהל המרכז ורופא היחידה.

תחילה מקבלים המטופלים עזרה בתהליך הגמילה ועוברים הכנה להתמודדות עם תסמונת הגמילה. לאחר הגמילה ממשיך הטיפול הפסיכו-סוציאלי דרך העמקת המודעות למחלה ולתוצאותיה, לימוד דרכי התמודדות ועיבוד תהליך השינוי. הטיפול מלווה בפיקוח נפשי סדיר. מטופלים שנפלטו ממעגל העבודה או שלא עבדו בעבר באופן סדיר מופנים לאחר הגמילה למסגרות שיקומיות שונות.

מטופלים הזקוקים למסגרת טיפולית חלופית מופנים על ידינו למסגרות אשפוז מתאימות. במקרים אלה אנו מכינים את המטופל למסגרות אלו ומתחייבים להמשיך לטפל בו לאחר האשפוז. במקביל, אנו ממליצים לכל הפונים להשתלב גם בקבוצות לעזרה עצמית (G.A) הפזורות ברחבי הארץ.

עלות הטיפול
הטיפול במרכז "אפשר" ובשלוחותיו הוא במימון עצמי של המטופלים. עלות כל מפגש – -.300 ₪. ליווי פסיכיאטרי והשתתפות בקבוצות לעזרה עצמית ובקבוצות הצעדים הם ללא תשלום. ביטול מפגש ביום המפגש מחייב תשלום מלא. נפגעי הימורים יכולים, בהתאם למצבם הכלכלי, לקבל מענק טיפול במסגרת פרויקט "סיכוי נוסף" המשותף לעמותה, למפעל הפיס ולמועצה להסדר הימורים בספורט.

מרכזי הטיפול מבטיחים לפונים טיפול מקצועי
ברמה גבוהה תוך שמירה על סודיות בהתאם לחוק
ושמירה על כבוד האדם

התקשרו עוד היום:
רמת גן ורחובות: 03-6733228
ירושלים: 054-7849917
ראש פינה: 054-7882868

צרו קשר

Share
דילוג לתוכן