קבוצה לעזרה עצמית

"מהמרים אנונימיים" (Gamblers Anonymous – GA ) היא קבוצת תמיכה (ללא תשלום) של גברים ונשים, שמחלקים את ניסיונם, את כוחם ואת תקוותם כדי שיוכלו לפתור את בעייתם המשותפת ויוכלו לעזור לאחרים להחלים מהימורים. חברי התוכנית מתכנסים על מנת לחזק את עצמם וכן מכורים אחרים להימורים, כדי להימנע מהימורים ולגדול מבחינה אישית ורוחנית. החלמה אינה גורמת לאדם להגיע למצב שבו יוכל להמר בצורה נורמאלית, כפי שנוהג מהמר חברתי.

חברי "מהמרים אנונימיים" מבינים כי אם יבחנו את עצמם בדרך זו, הדבר יביא לכך שיחזרו לדפוסי עבר של התנהגות הרסנית. לעומת זאת, החברים מבקשים לכוון את האנרגיה, שהייתה מכוונת להימורים, לפעילות שמעודדת התפתחות פרודוקטיבית. השתתפות בתוכנית נועדה להיות עניין לכל החיים, כי גם אם אדם יכול לשלוט בהתמכרותו להימורים, הוא לעולם לא יעקור את המחלה מן המבנה הפסיכולוגי שלו. הצטרפות לתוכנית "מהמרים אנונימיים" מובילה לא רק לחיים חופשיים מהימורים, אלא גם לרמה גבוהה יותר של ערכים רוחניים ומוסריים.

"מהמרים אנונימיים" פועלת על פי עיקרון האנונימיות והאלמוניות. כמו כן, "מהמרים אנונימיים" מבקשת להביא לידיעת הציבור כי כל מי שסובל מבעיית הימורים יכול לקבל עזרה. אחדים מבין הנענים למסר של התוכנית עושים זאת מרצונם, אבל רבים באים הודות למאמצים של מישהו אחר – בן או בת הזוג, בני משפחה אחרים, וחברים. לאחר שהחבר החדש מגיע לתוכנית, מעודדים אותו להמשיך לבוא ולהשתתף בפגישות. חברי "מהמרים אנונימיים" ינסו לעזור לו בכל בעיה שהוא או היא עלולים להתקל בה, בשלבים הראשונים של ההחלמה.

ליתר פרטים ולרשימת הקבוצות, מיקומן ומועדן, ניתן למצוא באתר הקבוצה – Gaisrael.com.

מאמרים נוספים
הימורים בזמן קורונה

הימורים בצל הקורונה

נחום מיכאלי, עו"ס עמותת "אפשר" בחודש יולי 2019 פתחנו את המרכז הפרטי לטיפול בנפגעי הימורים, על בסיס ניסיון של כ-20 שנות טיפול במהמרים במרכז ציבורי

קרא עוד »

משחקים באחריות – הימורים

משחקי הגרלות והימורים הם חלק מחיי היום יום שלנו. פרסומות להגרלות ולהימורים מופיעות בעיתונות הכתובה, באינטרנט, על לוחות מודעות הפזורים בעיר ובאמצעי תקשורת אחרים. בתי

קרא עוד »
Share
דילוג לתוכן